Algorytm Instagrama nieustannie się zmienia


To jakie treści wyświetlają się po zalogowaniu na Instagrama nie jest kwestią przypadku. Nad przebiegiem obserwowania konkretnych kanałów i zamieszczanych w nich postów czuwa specjalny i autorski algorytm aplikacji, który nieustannie się zmienia i jest bieżąco aktualizowany przez inżynierów Instagrama. Jeszcze do niedawna był on ściśle strzeżoną tajemnicą zespołu Instagrama – jego niektóre zasady ujrzały jednak światło dzienne. Głównym założeniem algorytmu Instagrama jest idealne dopasowanie wyświetlanych informacji do zainteresowań użytkownika. W jaki sposób aplikacja rozpoznaje te indywidualne preferencje?

Główne elementy i czynniki oceniane przez algorytm

Zasadniczo można rozróżnić trzy główne czynniki posiadające wpływ na to co jest widoczne na kanale użytkownika Instagrama:

Zainteresowania

Algorytm Instagrama weryfikuje przeglądane wcześniej kanały, zdjęcia i osoby. Analizuje tematykę profili zamieszczonych na Instagramie, które budzą większe od innych zainteresowanie i analogicznie proponuje podobne posty przy kolejnym logowaniu.

Częstotliwość logowania

Algorytm bierze także pod uwagę takie dane jak częstotliwość korzystania z aplikacji. Na wyświetlane materiały ma wpływ każde logowanie. Wykazano, że im są one częstsze, tym nowsze posty są proponowane. Użytkownicy, którzy korzystają z aplikacji rzadziej, mają dostęp do bardziej ogólnych postów o szerszej tematyce.

Relacje

Instagram bierze także pod uwagę jak blisko jest się z osobą, która udostępnia konkretne posty. Aplikacja analizuje także częstotliwość kontaktów z innymi użytkownikami na Instagramie, takimi jak komentarze pod postami i oznaczanie na zdjęciach. Tych, którzy budzą większe emocje, z którymi więcej się rozmawia, komentuje i przebywa – wyślwietla w pierwszej kolejności.

Podsumowanie

Oprócz wyżej wymienionych czynniķów, istotne jest także obserwowanie określonych kont i to jakiej tematyki one dotyczą. Podsumowując – jeżeli śledzi się dużo osób, Instagram wybierze spośród szerszego grona autorów tych, którzy bardziej się wpisują w ogólne zainteresowania użytkownika. Można więc stwierdzić, że aplikacja weryfikuje wybory dokonywane na Instagramie (serduszka, komentarze, dodawanie do obserwowanych) i systematyzuje je. Taki mechanizm pozwala na dobre dopasowanie potencjalnie preferowanych treści, które dzięki algorytmowi będą wyświetlały się jako propozycje do przy kolejnym logowaniu.