Jak działa algorytm Instagrama i co ocenia?

Algorytm Instagrama – na co zwraca uwagę i co ocenia?

Share:


Sprawdź naszą ofertę!


Zdobądź popularność i fejm na Instagramie! Oferujemy atrakcyjne ceny i rabaty, a gdy znajdziesz na rynku tańszą usługę, to ZAGWARANTUJEMY Ci korzystniejsze warunki kosztowe! Wypróbuj nas i …nie przepłacaj!

Sprawdź cennik usług

Algorytm Instagrama nieustannie się zmienia

To jakie treści wyświetlają się po zalogowaniu na Instagrama nie jest kwestią przypadku. Nad przebiegiem obserwowania konkretnych kanałów i zamieszczanych w nich postów czuwa specjalny i autorski algorytm aplikacji, który nieustannie się zmienia i jest bieżąco aktualizowany przez inżynierów Instagrama. Jeszcze do niedawna był on ściśle strzeżoną tajemnicą zespołu Instagrama – jego niektóre zasady ujrzały jednak światło dzienne. Głównym założeniem algorytmu Instagrama jest idealne dopasowanie wyświetlanych informacji do zainteresowań użytkownika. Jeżeli zastanawiasz się w jaki sposób aplikacja rozpoznaje te indywidualne preferencje i jak działa Instagram, to przejdź do dalszej części artykułu?

Główne elementy i czynniki oceniane przez algorytm

Zasadniczo można rozróżnić trzy główne czynniki posiadające wpływ na to co jest widoczne na kanale użytkownika Instagrama:

Zainteresowania

Algorytm Instagrama weryfikuje przeglądane wcześniej kanały, zdjęcia i osoby. Analizuje tematykę profili zamieszczonych na Instagramie, które budzą większe od innych zainteresowanie i analogicznie proponuje podobne posty przy kolejnym logowaniu.

Częstotliwość logowania

Algorytm bierze także pod uwagę takie dane jak częstotliwość korzystania z aplikacji. Na wyświetlane materiały ma wpływ każde logowanie. Wykazano, że im są one częstsze, tym nowsze posty są proponowane. Użytkownicy, którzy korzystają z aplikacji rzadziej, mają dostęp do bardziej ogólnych postów o szerszej tematyce.

Relacje

Instagram bierze także pod uwagę jak blisko jest się z osobą, która udostępnia konkretne posty. Aplikacja analizuje także częstotliwość kontaktów z innymi użytkownikami na Instagramie, takimi jak komentarze pod postami i oznaczanie na zdjęciach. Tych, którzy budzą większe emocje, z którymi więcej się rozmawia, komentuje i przebywa – wyświetla w pierwszej kolejności.

Podsumowanie

Oprócz wyżej wymienionych czynników, istotne jest także obserwowanie określonych kont i to jakiej tematyki one dotyczą. Podsumowując – jeżeli śledzi się dużo osób, Instagram wybierze spośród szerszego grona autorów tych, którzy bardziej się wpisują w ogólne zainteresowania użytkownika. Można więc stwierdzić, że aplikacja weryfikuje wybory dokonywane na Instagramie (serduszka, komentarze, dodawanie do obserwowanych) i systematyzuje je. Taki mechanizm pozwala na dobre dopasowanie potencjalnie preferowanych treści, które dzięki algorytmowi będą wyświetlały się jako propozycje do przy kolejnym logowaniu.

Oceń artykuł za pomocą serduszka:

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Jak na razie brak głosów! Zostań pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Polecane wpisy

Jakie są najlepsze praktyki dotyczące CTA na Instagramie?
Jakie są najlepsze praktyki dotyczące CTA na Instagramie?

Jednym z najważniejszych elementów skutecznej strategii marketingowej na Instagramie jest CTA (Call to...

Wywoływanie zdjęć z Instagrama - jak to zrobić?
Wywoływanie zdjęć z Instagrama – jak to zrobić?

Instagram to popularna aplikacja do dzielenia się zdjęciami, a jej filtry są niezwykle...